Coğrafi İsim

sonbahar

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

bir önceki gün 13 saat süren faaliyetin yorgunluğunu iyice dinlenerek üzerimizden atmıştık.pazar sabahı kararlaştırdığımız gibi sabah 05 20 gibi hazırlıklarımızı tamalayarak alaca zirve için yürümeye 4 kişi olarak başladık.gece karanlıkta mangırcı vadisi patikasını bulmak için biraz yürüdük.orman içi patikadan epeyce ilerledikten sonra gün ağarmaya başladı.mangırcı vadisi orman bitiminde patika üç kola ayrılır.önüzdeki düz devam eden belrsiz patika körtekli tepeye ve alacaya doğru devam eder.alaca buzulunada gider.sağa doğru zikzak dönen patika alaca yayla üzerinden dönerek oluksekisi ve tekrar sarımemedin yurduna gelir.sola doğru dönen patikada kaletepeye gider.biz hedefimiz olan düz devam eden alaca zirve yoluna devam ettik.parkur dikleşip ve iri kayalıklara doğru devam ediyordu.sağa doğru katırkaya kayalıklarının dibine doğru yükselip kayalık alanın dibinde yan geçiş yaparak devam ettik.körtekli sırt hattını gören düz alana gelince biraz mola vererek birşeyler atıştırdıktan sonra tekrar tırmanışa devam ettik.körtekli zirve ve sırt hattını takip ederek önce körteli zirveye ulaştık rakım 3268 m yi gösteriyordu.saatimizde 10 40 olmuştu.sırt hattından devam ederek hüseyin hocamla küçük alaca zirvesinide yapalım dedik.küçük alaca zirvede rakım 3366 m yi gösterdi.hemen küçük alaca zirveden inerek diğer 2 arkadaşın yanına ulaştık.alaca zirve tüm görkemiyle karşımızda duruyordu.bu noktadan karşımızda dikleşerek devam eden biraz daha zor ve teknik bir rota vardır.biz biraz daha yan geçiş yaparak dağın güney yüzüne ulaşıp oradan külah tırmanışına devam ettik.yan geçişten sonraki son külah tırmanışı bir önceki günün yorgunluğu ile birleşince bizi biraz zorlamaya başlamıştı.ağır adımlarla zirveye ulaştığımzda saat 12 50 olmuştu.yine uzun bir zirve tırmanışı yapmıştık.alaca içim birde parmakkaya rotası vardır.ama ikiside aynı uzunlukta ve sürede gerçekleşir.mangırcı vadisinden giden rotanın görselliği daha güzeldir.ben genelikle bu rotayı tercih ederim.dönüş içinde avcı beli rotası üzerinden parmakkaya vadisinden inme kararı aldık.bu şekilde kısa bir trans yapmış olacaktık.zirvede uzunca dinlenip güzel fotoğraflar çekerek kendimizi birazda besledik.bugün düne nazaran hava daha iyi ve açıktı.yine saat 14 00 da dünkü bu vakitte dönüşe geçtik.dikine çarşaklı kayalık zeminden dikkatli bir şekilde inerek avcı beline sola doğru yan geçiş noktasına vardık.buradan geçide doğru fazla alçalmadan yan geçiş yaptık.avcı beline doğru yaklaşırken yine aladağların yaban keçileri karşımıza çıktı.kendimizi farkettirmeden otlamalarını çektik.diğer arkadaşların yaklaşımı bizleri farketmelerini sağladı.hızlı bir şekilde bizden uzaklaştılar.avcı beli geçide geldiğimizde saat 15 10 olmuştu.biraz dinlenerek geçidi yavaş bir şekilde indik.geçitte kar yoktu.ama aşağılarında bir önceki yıldan kalma buzullaşmış geniş bir kar kütlesi vardı.geçidi dikkatli bir şekilde inerek parmakkaya vadisinde ilerlemeye başladık.parmakkaya ve aşağılarda yine çok güzel manzaralar vardı.parmakkayanın biraz aşağılarında akşam pınarı vardı.ama bu mevsimde su olması mümkün olmuyor.sularımızda uzun faaliyet sonunda azalmıştı ama kampada yaklaşmıştık.kocadölek mevkine ulaşıp emli ormanınana girdiğimizde yine akşam vakti geliyordu.kampa geldiğimizde hava yine kararmıştı.hızlı bir şekilde kampı toplayıp dönüşe geçecektik.kampta bizi bekleyen Kenan hocamda civarda yaylaları gezerek güzel bir gün geçirdiğini ifade etti.diğer arkadaşlar kamptan ayrılmıştı.karanlıkta kampı toplayıp bizde Kenan hocam ve Canip kardeşimizle vedaşalarak eve dönüş yolunda bizler Niğdeye diğer arkadaşlar İstanbul yoluna düştüler.birhafta sonu faaliyetinide 3-4 zirve yaparak mutlu bir şekilde sonlandırdık.İYİKİİİİ GELMİŞİZZZZ...İYİKİİİİ BURDAYIZZZZ...İYİKİİİİİ ZİRVEDEYİZZZZ....