Coğrafi İsim

kış

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

hafta sonu cumartesi hava bozuk ve kar yağışlı gösteriyordu.hatta yer yer Aladağlar için 80-90 cm kar yağışı görünüyordu.ama ertesi gün hava mükemmeldi.rüzgar sıfır görüş gözün görebildiği son noktaya kadar açıktı.tek olumsuz tarafı bir önce yağan yoğun kar yağışı idi.ama kararımızı verdik.sonuna kadar gidebildiğimiz yere kadar giderek Aladağların ve eşsiz görüntülerin tadını çıkaralım dedik.bize eşlik edecek Kahramanmaraştan ve Adana dan dağcı arkadaşlarımız cumartesi öğleden sonra demirkazık dağ evine gelerek kar yağışı altında çadırlarını kurup gece kararlaştırdığımız 01 hareket saatine kadar dinlenmeye çekildiler.niğde den bizde gelecek arkadaşlarımızla saat 12 gibi yola çıkıp faaliyet saatinde dağ evinden birlikte hareket edecektik.arkadaşlarımızın son andaki mazeretleri beni yalnız da olsa söz verdiğimiz arkadaşlar için yola çıkardı.yolda gece zaman zaman kar yağışı vardı.planladığımız saatte dağ evinde dağcı arkadaşlarla buluşup 5 kişi olarak ilk hedef arpalık pınarı olmak üzere yürümeye başladık.hava kapalı zaman zaman kar serpintisi ve hafif rüzgar vardı.dağ evinden itibaren yolları kar kaplamış ve tüm patikalar kaybolmuştu.görüş kısa mesafede idi.patikaları bulmaya çalışarak batak karda ilerlemeye devam ettik.arpalık pınara doğru kar daha çoktu.traktör yolunu bile kapatmış olduğu için yürümekte şimdiden zorlanıyorduk.arpalık pınara geldiğimizi yaylada çobanların çadır kazıklarını görünce anladık.süre olarak 2 saati biraz geçmişti.saat 03 10 gibiydi.biraz dinlenip daha derin kar üzerinde tamamen belirsiz patika üzerinde devam ederek tekepınarı hedefe doru yol almaya başladık.arpalıktan biraz ilerledikten sonra patikadan çıkarak cımbardan gelen patikaya doğru biraz aşağı düşmüşüz.dönüşte ancak farkına vardık.hava kapalı görüş kısa mesafeli olarak devam ediyordu.biraz karamsarlığa düşsekde hava açacak ümidiyle yola devam ettik.kapıya doğru yaklaşırken kar bizi yormaya başladı.kapıya geldiğimizde bir hayli şaşırdık.kapı tamamen kapalı idi.üst kısmı 80 dereceye yakın bir eğim vardı.bizi biraz korkuttu.ama batak olunca belimize kadar gömülerek güvenli bir şekilde karı yan kesmeden aşağı indik.hava henüz tan yeri ağarmaya başladı.biraz daha yürüyünce saat 5 30 gibi 5 dk mola verdik.kar iyice artmış ve batak durumu bizi zorlamaya devam ediyordu.cımbar içinde saat 06 gibi küçük demirkazık kuzey rotası yakınına geldiğimizde hava aydınlandı ama hala bulutlu ve sisli idi.tereddüt etsekde yola devam ettik.vadiler tamamen kar dolu idi.hızımız istemesekde düşük tempoda gidiyordu.bata çıka ilerlerken 1 saat kadar sonra çataldaş mevkiine geldik.biraz ilerledikten sonra oba yeri kamp alanı ve muhteşem zirveler kendini göstermeye başladı.bizimde moralimiz yerine geldi.kamp alanının biraz üst tarafını hedefleyerek kahvaltı yapacağımız güneşi gören kayalık alana doğru yükseldik.hedeflediğimiz noktaya geldiğimizde saat 08 30 gibi olmuştu.burada kahvaltımızı güneşe karşı yaparak iyice dinlendik.havada güzel yüzünü göstermeye başlamıştı.tabi böyle bir kahvaltı herkese nasip olmaz.karşımızda Demirkazık zirve ve doğu geçidi diğer yanımızda çağalın zirveleri sıralanıyordu.yeni yağan 1 metreye yakın kar çok güzel süslemişti zirveleri.bir dağcı daha ne isterdi ki.daha burada tarifi imkansız şartları size anlatmama imkan yok ancak ortamı bizzat yaşamak gerek.hedef Davlumbaz zirve idi.bulunduğumuz noktadan zirveye yazın 2 saatte tırmanmıştık.saat 09 15 gibi sola doğru yükselerek zirveye tırmanışımız başladı.kar dize kadar batıyordu.ama manzaranın büyüsü her şeye değerdi.yoruldukça değişerek ilerlemeye devam ediyorduk.şartlar zorlaşsa da ağır da gitsek hedeften dönmek yoktu.böyle açık net ve rüzgarsız bir hava ender bulunurdu.dönüşümüz geceye de kalsa zirve yapalım dedik.bol bol resim çekerek dinlenme noktalarımızı değerlendiriyorduk.zirve külaha doğru eğim biraz arttı ve kayalık alanlar başladı.kayalık alanların üzeri kar kaplı olduğu için biraz dikkatli olmaya başladık.sırt hattına ulaştığımızda maden yaylası ve arkadaki zirveleri görmeye başladık.son adımlarla zirveye ulaştığımızda saat 13 00 olmuştu.yazın 7 saatte çıktığımız bu zirveye şimdi 12 saatte ancak vardık.ama zirveye varmanın keyfi hiç bir şeye değişilmez.manzara zirveler gökyüzü yoğun kar tabakası hangisini anlatsam bilemedim.yine uzunca 1 saat kadar gecikecek olsak da zirvenin keyfini çıkardık.bol bol resimler aldık gelemeyenler dağcı arkadaşlarımız ve Aladağlar sevdalıları için.bazen çok foto için eleştiri alsam da yine bundan vazgeçmeyeceğim.saat 14 gibi dönüşe başladık.dikkatli bir şekilde dik etapları inerken yazın Aladaglar Sky Trail​ rotasını fotoğrafladık.bu yıl rotada üçüncü bir zirve Davlumbaz çıkışı da gerçekleşecek.iniş tek kelimeyle süperdi.kahvaltı noktasına 1 saatte ulaştık.4 saatte çıktığımız yolu 1 saatte inmiştik.keyifler yerinde mutlu bir şekilde geçte kalsak moralimizi bozmayacaktı.bu hal ile cımbar vadisinden inişimize devam ettik.vadi içinde güneş kaybolmuştu.kapıya geldiğimizde 1 saatden daha fazla  geçmiş saat 16 40 gibi olmuştu.son bir hamleyle kapıyı tırmandık.kapı çıkışında güneşi tekrar görmek içimizi ısıttı.kapı üzerinde 5 dk gibi dinlendikten sonra   saat 17 gibi yola devam ettik.1 saat sonra hava kararacaktı.hava kararmadan cımbar vadisine girmeye karar verdik.biraz daha kısa olur diye...vadi içerisi de tamamen kar kaplıydı.dikkatli bir şekilde inerek kilit kayadan inişimize devam ettik.cımbar vadisi çıkışında hava iyice karardı.araçlara ulaştığımızda bizde tükenmiştik.saat 18 20 olmuştu.ama herkes yorgun da olsa mutlu bir şekilde evine dönecekti.zirvede verdiğimiz sloganı burada tekrarlayarak faaliyetimizi bitirdik.demekki neymiş İYİKİİİİ GELMİŞİZZZZZ...İYİKİİİİ BURDAYIZZZ...İYİKİİİİ ZİRVEDEYİZZZZZ....