Coğrafi İsim

kış

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

planladığımız Eznevit ve Karasay zirve faaliyeti için hava durumu hafta içi sürekli değişim gösterdi.faaliyeti bir ara ertelemek istedik ama bir gün öncesinde düzeldiğini görünce devam kararı aldık.cuma akşamında emli vadisi sarı memedin yurdu kamp alanında önce Adana dan gelen 3 dağcı arkadaşımızla saat 22 30 gibi buluştuk.gece faaliyet saatimizi 04 hareket olarak karalaştırıp dinlenmeye çekildik.KMaraş tan gelecek 4 dağcı arkadaşımızda gece biraz gecikmeli olarak kamp alanına saat 00 30  gibi ulaştı.geldiklerini bize hissettirmeden onlarda dinlenmeye çekildiler.gece 03 15 gibi kalkarak hazırlanmaya başladık.kısa bir hazırlık ve atıştırmadan sonra 03 50 de kamp alanından hemen kuzeye eznevit yaylaya yükselen patikadan yürümeye başladık.hava durgun ama soğuktu.hafif tempoda gün ağarıncaya kadar usul usul devam ettik.hava aydınlanınca manzara kendini göstermeye başladı.fakat zirveleri bir taraftan bulutlar sarıyordu.havanın sıkı olacağı sanki işaret veriyordu.3 saat bu tempoda yürüyerek 2680 m seviyelerinde Eznevit yaylanın üst kısımlarında sırt hattına girmeden önce 10 dk mola verdik.tabi buraya gelinceye kadar kısa nefes molaları vardı.mola yerinden hareket saatimiz 07 20 gibi oldu.bu noktada bir arkadaşımız rahatsızlanarak geri dönme kararı aldı.bizde 7 kişi olarak sırt hattına giren kayalık üstü kar kaplı çarşaklı dik etabı tırmanmaya başladık.kazma krampon kullanmadan dikkatli bir şekilde devam ettik.1 saati geçen bir tırmanışın ardından mola kayası altına geldiğimizde saat 08 40 olmuştu.yükseklik olarak 3000 metrelere gelmiştik.burada rüzgar hızını iyice artırmaya başladı.kaya dibinde 20 dk.dinlenerek birşeyler atıştırıp sıvı aldık.saat 09 gibi tırmanışa devam ettik.zirve sırt hattı yükseldikçe rüzgar tehlikeli olmaya başlamıştı.bir arkadaşımız daha kendini iyi hissetmediğini ifade ederek dönme kararı aldı.bu noktadan sonra yolumuza 6 kişi olarak devam ettik.soğukta yükseldikçe kendini hissettiriyordu.yavaş ama dikkatli bir şekilde sert batmayan karda kazma krampon kullanmadan yükselmeye devam ettik.zirve sırt hattı ve zirve görünmeye başladı.hedef sırt hattına ulaşıp sırttan zirveye tırmanmaktı.sırt hattının arkası 500-600 metrelik uçurumla karayalak vadisine düşüyordu.hava şartları normalde güzel ve zevkli bir rota olan yolumuz zirveye doğru riskli bir hal almaya başladı.zirveye doğru rüzgarın üstüne buzlanmada başladı.dik rüzgar altında buzlu sırt hattını tırmanmak hiç de kolay olmadı.ama zirveye çok yaklaşmıştık.bu noktadan geriye dönmekte riskliydi.bir tarafımız uçurum bir tarafımız derin bir vadi,sırt hattı ise buzda dans şeklinde idi.iniş rotamızın rahatlığını düşünerek riskli olan bölgeyi dikkatli bir şekilde geçerek zirveye ulaştığımızda rüzgarın tüm hızını göğsümüzde hissettik.sırt hattında itibaren pillerimiz zaman zaman donuyor çekim yapamıyor ısıtıp tekrar deniyorduk.zirveye varış saatimiz 11 55 olmuştu.rakım 3560 m yi gösterdi.zirveye tırmanış süremiz 8 saat olmuştu.normal şartlarda 6 saat süren rotamız kış şartları altında uzamıştı.faaliyetten önce bir arkadaşımız hocam kış faaliyeti sayılır mı demişti.bende  kış faaliyeti olmaz ama yaklaşır dedim.ama tam kış şartlarının içine düştük.ama kazasız belasız zirveye ulaşmanın mutluluğunu zirvede kısa bir süre yaşadıktan sonra fazla durmadan saat 12 30 gibi eznevit güney vadisinden parmakkaya karşısındaki vadiden inişe geçtik.hava şartlarından dolayı Karasay zirveyi pas geçme kararı alarak devam ettik.iniş rotamız bizi rahatlattı.kar çok batmasa da güvenli ve dikkatli bir şekilde yine kazma ve krampon kullanmadan inişe devam ettik.bulutlar kapatıyor ara sıra açarak güney aladağların görselliğini bize sergiliyordu.biraz alçaldıktan sonra sıkı bir kar geçişi oldu.hava iyice sarmıştı etrafımızı.ama inişimiz rahattı.aşağılarda emli vadisi ve ormanı çok uzaklarda görünüyordu.neredeyse vadi tabanına kadar karlı zeminde yorulmadan inişimize devam ettik.vadi tabanına geldiğimizde kısa bir mola vererek üzerimizi değişip bir şeyler atıştırdıktan sonra patikadan devam ederek traktör yoluna ulaştık.bundan sonrası kamp alanı oldu.kamp alanına ulaştığımızda saat 15 40 idi.yine toplamda faaliyet süremiz 12 saat olmuştu.zirve yapmanın keyfi ile kamp alanında biraz dinlenerek tatlı bir sohbet ettik.Soner kardeşimizin KMaraş a özel bir deyimi kullanması bizleri kırdı geçirdi.ifadesi unutmadan şöyleydi : hocam bu ikidir söbemizi pırttıyon ne yapacaz böyle idi.ayrılık vakti gelmiş ama bir sonraki faaliyetimizi de konuşarak arayı fazla uzatmadan yeni bir Aladağlar faaliyetinde buluşmak üzere evlere dönüş başladı....İYİKİİİİ GELMİŞİZZZZ.....İYİKİİİİ BURDAYIZZZ...İYİKİİİ ZİRVEDEYİZZZZZZ.....