Coğrafi İsim

İlkbahar

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

Emler batı yüzü rotası daha önce deneyip yarıda bıraktığımız bir rota idi.şu an tamamlanmış oldu.2012 haziranındaki faaliyetimizde gördüğümüz kar malesef bu tarihte daha azdı.23 nisan cumartesi hava durumunu iyi olmasını değerlendirerek güzel manzarası bol bir rotada tırmanışı gerçekleştirdik.TDF faaliyetinden sonra bizimle birlikte tırmanan Mehmet Erden hocamız ve Adana dan katılan Metin Esmer kardeşimizle güzel bir günde zevkli her türlü tırmanışı birlikte sunan bir rotada tırmanmak keyif vericiydi.zaman zaman rotada zorlu etapları geçtik.sabah 05 30 sokulupınar üst kamptan yürüyüşe başladık.narpuz vadisi içindeki kayacık pınara giden traktör yolundan biraz devam ederek otluk alandan kayalık bölgeye doğru yükseldik.bu ilk yükseliş biraz ter atmamızı sağladı.başlangıçta çok yakından uçan bir çift UR kekliği bize süpriz yaptı.görüntülemeye çalıştık ama gözün gördüğü gibi olmuyor tabi.kaya kütlelerinin sonunda bir bele çıktık.buradan sola ve sağa giden bir kaç kulvar var.rota bulma bilmecesi burada başlıyor.daha önce denediğimiz faaliyette sol kayalık etaplara girerek ilerlemiştik.ancak bu kez o etaplarda kar vardı.bizde erkenden krampon takmak istemediğimiz yada farklı seçenek denemek istediğimiz için sağ taraftan yükselen kayalık dar etaplara girdik.İYİYKİİİİ GİRMİŞİZZZZ..smile ifade simgesi.biraz ilerledikten sonra kilit slab kayalık alanla karşılaştık.ilk önce rahat geçebileceğimiz temiz bir kaya bloğu gibi görünsede biraz tırmandıktan sonra tutamak ve basamak kalmadı.yandaki kaya kar oluğundan yükselip yanımıza gelen Mehmet hocamızın potinleri bize tutamak oldu.burada biraz tırmalayıp tırmandıktan sonra kulvar rahatladı.basit kaya tırmanışları ve rotada bulmaca çözmek bize zevk vermeye başladı.kayacık sırt hattına varıp hedefdeki Emler zirveyi görmeye başladığımızda 3 saat kadar zaman geçmişti bile.saat 09 a yaklaşıyordu.sırt hattında biraz dinlenip yolumuza yatay devam ederek emler zirve batı çanağına yöneldik.rotada biraz vakit kaybetmiştik.kayacık zirve yaparak tekrar rotaya girmek bize zaman kaybettireceği için kayacık zirveyi pas geçtik.sırt hattının manzarası çok güzeldi.karayalak vadisi Karasay ve Eznevit zirve duvarları arkalarda bolkarlara kadar gerimizde hasan dağı ve melendiz dağları solumuzda Demirkazık manzarası görmeye değerdi.Emle batı çanağına ulaştığımızda saat 11 olmuştu.biraz yorulmuş ve acıkmıştık.dinlenerek bir şeyler yemeye karar verdik.önümüzde dik kar ve buz kulvarı bizi bekliyordu.epeyce vakit geçirdikten sonra saat 12 yi biraz geçmişken kramponlarımızı takarak batı çanağındaki sert karlı ve buzlu alanı sağa sola zikzaklarla tırmanmaya başladık.ilk etap sert geçtikten sonra sola kayarak sırt hattına yaklaştık.eğim burada biraz azaldı.karda azalmıştı.yer yer açıklık alanlar vardı.bu sırt hattıda bize eşsiz manzaralar sunmaya devam ediyordu.Kayacık zirve ve sırt hattı artık aşağılarda kalmıştı.kör veya dipsiz vadi müthiş görünüyordu.tabi bunların üzerinde tüm heybetiyle Büyük Demirkazık zirve bize çok yaklaşmıştı.hemen önünde kendini kamufle etmiş Bozkaya zirve ve sırt hattı gözünüzü Demirkazık zirveden ayırıp iyi bakarsanız görüntü veriyordu.bu büyüleyici manzaranın tadını çıkararak sırtta yavaş yavaş yükselmeye devam ettik.Emler zirve üzerinde uçan iri siyah kanatların altı beyaz akbabalar görüntüledik.Emler zirve sırt hattına bağlandıktan sonra aşağılarda yedigöller tamamen karlı göller donmuş vaziyette muhteşem bir manzara daha karşımıza çıktı.Emler zirveye doğru Kızılkaya kaldı Alaca zirve ve güney Aladağlar arkamızda Demirkazık ve çağalın zirveleri solumuzda direktaş kızılyar velhasıl gözün görebildiği Aladağların tüm zirveleri hatta en arkalarda Vay Vay ve Torasan kütlesi dahi görülüyordu.birazda bu manzaranın tadını çıkardığımız için zirveye vardığımızda saat 15 30 olmuştu.fark etmezdi bizim için.inişimizin rahat olacağını biliyorduk.zirvede de bir hayli uzunca zaman geçirip bir şeyler yiyip içerek bol bol fotoğraf ve video çekimi yaptık.saat 17 olmuştu.zaman hızlı akıp geçiyordu.istemesek de zirveden ayrılık vakti çoktan gelmiş ve geçiyordu.klasik rotadan dik yamaçları kaya düşe hızlı bir şekilde yumuşak kardan indik.çelik buyduran kar kaplı idi.su kaynağı henüz açılmamış.çelik buyduran aşağılarda kar alanları iyice açılmıştı.mola kayasından sonra karasay ve eznevit zirve duvarlarına yakın derelerin içinden karlı bölgelerden inişimize devam ettik.bu tercih bizi hızlandırdı ve ayrıca kızıltoprak bölgesini pas geçmiş olduk.kapıya geldiğimizde hava kararmaya başlamıştı.bizde iyice yorulmuştuk.araçların yanına geldiğimizde saat 20 ye gelmişti.çıkışımız 10 saat inişimiz 2 saat gibi bir zamanda gerçekleşti.pazar günü hava durumu biraz bozuyordu ve bizde bir hayli yorulmuş olduğumuzdan yapacağımız yasemin geçidi üzerinden sematepe faaliyetini erteleme kararı aldık.doyasıya tırmanış ve Aladağların tüm manzaraları bizi doyurmuştu.şimdilik....tabi zirvede ve bizi çoşturan manzaralarda sloganımızı unutmadıkkk.İYİİKİİİİ GELMİŞİZZZ....İYİİİKİİİ BURDAYIZZZZ....İYİKİİİİ ZİRVEDEYİZZZZ.....