Coğrafi İsim

sonbahar

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

9 Ekim 2016 sabaha karşı 3 30 da Niğde den hareket ederek aracımızla emli ormanında traktör yolu sonuna kadar geldik.hedefte bugün küçük kaldı zirve vardı.Aladağlarda genellikle dışarıdan bakıldığında küçük zirveler daha kolaymış gibi algılanabilir.ama tersine burada büyük zirvelerin küçükleri daha zordur.bu bir kere daha anladık.kısa bir hazırlıktan sonra saat 05 05 de patikadan kocadöleğe doğru yürüyüşe başladık.iki kişi olduğumuz için hızlı hareket ediyorduk.2 saat gibi bir sürede sulağan keler kamp alanına geldiğimizde saat 07 gibi olmuştu.güneş henüz kamp alanına gelmediği için kahvaltımızı güneşin doğduğu yerde yemek üzere yola sıyırma boğazı güzeller çanağına doğru devam ettik.güzeller çanağında ilerledikten sonra Kladı S kulvarı tabnında güneş üzerimizi ısıtmaya başlamıştı.bizde burada kahvaltı yaptık.buralar Aladağların en uzak köşelerinden.su sıkıntısı mevcut.hızlı bir kahvaltıdan sonra önce dik çarşaktan ardından sert bir kayalık alan ve en sonunda buzulların eriyerek akıp oluşturduğu buzdan şelale parkurlarını geçerek büyük ve küçük kaldı arasındaki önce dik bir çarşak arkasından bacamsı ve devamında set kayalıkları tırmanarak zirveye vardığımızda saat 11 10 olmuştu.6 saat gibi hızlı bir sürede zirveye ulaşmıştık.zirvenin tadını çıkarmak üzere en az bir saat zamanımız vardı.biz küçük kaldı zirvede iken büyük kaldıya çıkacak arkadaşrın da olduğunu bilerek onları zirvede görmek istedik.saat 12 gibi bir grup dağcı ile yakın olan iki zirve arasında bağırarak biraz konuştuk.arkadaşlar Mavi dağcılık ve doğa sporları grubundandı.daha sonra Erdak ve Lorut dağcılık grubundan Metin hocamlar ve diğer arkadaşların saat 10 gibi zirvede oldukları ve 10 30 zirveden ayrıldıklarını öğrendik.yarım saat farkı ile diğer zirve grubu arkaşlarla görüşemedik.Aladağlarda böyle iki zirve arasında dağcı dostlarla zirvelerden konuşmak gerçekten muhteşem.yine zirvede iken sulağan keler kamp lalnında kamp çadırları gördük.oradan H zirveleri için gürtepe çanağına çıkan dağcı arkadaşları izledik.yine sonradan İsatanbul Zirve dağcılıktan İhsan kardeşim ve arkadaşları olduklarını öğrendik.zirveden ayrılmak hele böyle az çıkılan zirvelerden zor oldu.dönüşe başladığızda saat 13 olmuştu.zirvede geçen yaklaşık 2 saat zamandan sonra dikkatli bir şekilde inişe geçtik.önce çarşaklı setli boşluklu kayalıkları ardından bir kaç küçük bacamsı yapıyı inerek kaldı doğu tarafına ve taştepe tarfına geçen dar geçide geldik.burada özellikle yazın kurak zamanlarda dağcıların imdadına yetişen kar ve buz mağarasını görüntüledik.su sıkıntısına bire bir çözüm.kış için buralarda biavak yerleri de var.buzdan şelalenin yan kısmndan dikkati bir şekilde inerek kayalık bölgeye adından çarşaklı bölgeye inerek kahvaltı yaptığımız S kulvarı altına vardık.burada yine bir şeyler yiyip içerek dinlendikten sonra yola devam ettik.önce sulağan keler ardından kocadölek ve emli ormanından aracımızn yanına geldiğimizde saat 17 15 gibi olmuştu.dönüşümüzde 4 saat 30 dk gibi yine hızlı bir süre ile tamamladık.zirvede verdiğimiz sloganımızı burada da tekrarlarsak demek ki neymiş İYİİİKİİİİİİ GELMİŞİZZZ....İYİİKİİİİ BURDAYIZZZZ...İYİİKİİİ ZİRVEDEYİZZZ...