Coğrafi İsim

kış

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

Güzel bir kış günü saat 04 de Niğde den hareketle saat 5 30 gibi emli vadisi biraz gerisinde (yol mağaraların olduğu noktaya kadar açık) yürüyüşümüze başladık.bu yıl Aladağlara çok miktarda kar yağmıştı.faaliyetten bir kaç gün önce de yağan yoğun bir kar vardı.ama faaliyet günü için hava durumu mükemmel görünüyordu.biraz sisli ve soğuk bir günün sabahında yürümeye başladık.yoldan kamp alanına gelip sola doğru çıkan Eznevit GB rota patikasından yükselmeye başladık.gün ağarana kadar sisli bulut denizinin içinde soğuk bir havada yükselmeye devam ettik.kar beklediğimizden çok yağmış ve daha başlangıçta dize kadar batıyordu.sırayla iz açarak yükselmeye devam ettik.gün ağarmaya başladığında bulutlar altımızda kalmıştı.muhteşem manzaralar kendini göstermeye başlamıştı.kar batak olduğu için yavaş gidiyorduk.mola kayasının altına geldiğimizde 3000 m bir hayli yorulmuştuk.uzun bir mola verip biraz dinlendik.

bu noktadan hareket saatimiz öğlen 13 ü bulmuştu.sırt rotası üzerinde birçok çığ olmuştu.ileride sırt hattına ulaşmak için biraz yan keseceğimiz bölge vardı.yükseklik ve eğim artmış kar fazla miktarda birikmişti.yükselerek 3230 m de durumu tekrar değerlendirip bu noktada batak kar ve çığ riskini değerlendirerek dönüş kararı aldık.çıktığımız rotadan geri dönüşe geçerek faaliyeti tamamladık.araçların yanına döndüğümüzde hava karamak üzere idi.saat 18 olmuştu.İYİKİİ ZİRVEDEYİZZZ diyemesek de İYİKİİİ GELMİŞİZZ İYİKİİ BURDAYIZZZZ diyoruz.