Coğrafi İsim

sonbahar

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

Sonbaharın son günlerinde bol karlı ve süper manzaralı, soğuk ve birazda rüzgarlı bir günde yorucu ve güzel bir faaliyet gerçekleştirdik. gece 04 10 da dağ evinden başladığımız yürüyüşe gece karanlığında kafa lambalarımızın ışığında Cımbar vadisine girerek kısa koldan devam ettik. karanlıkta yavaş bir tempo ile vadi çıkışında ay ışığı yerini şafak aydınlığına bıraktı. Cımbar çıkışından sonra kuzeyli rüzgarlar kendini hissettirmeye başladı Patikalar üzerinde gölgede kalan yerlerde kar varsa da geneli kapıya kadar açıktı. cımbar vadisi kapısından aşağı indiğimizde 3 kişinin teke pınarında kamp yaptığını gördük. karların üzerinde soğuk ve rüzgarlı bir çadırın içinde sesler geliyordu. Bizde kendilerine seslenerek "kalkın arkadaşlar bizim köyde sabah oldu zirveye giden yok mu" diyerek biraz takıldık. Onlar da  güneş ne zaman bizim çadıra gelirse o zaman sabah olur diyerek bugün döneceklerini söylediler. kısa bir mola ve kahvaltı yaparken bize teke kuleden meraklı gözlerle bakan dağın gerçek sahipleri şekilde ne işiniz var bu vakitte der gibiydiler.rüzgarlı teke pınarında fala oturmadan yürüyelim diyerek yola devam ettik. teke pınarından sonra patikalarda hiç ayak izi yoktu ve kar taze ve çokça batıyordu. bizi aşırıcı yoracağı belli olmuştu. Olsun bizde zaten bunu bilerek gelmiştik. Çataldaş mevkine geldiğimizde güneşin ışıkları çağalın zirvelerini zorlamaya başlamıştı. Güneşin zirvelerin arkasından bize gülümsemesi içimizi ısıtmaya yetti.Gece yol almanın sarhoşluğunu üzerimizden atarak ilerlemeye devam ettik. Patikalarda kar çok yığılmış olduğundan bizde vadinin sol tarafına yükselerek biraz üstten ilerlemeye çalıştık. Çağalın oba yerine yaklaşırken rotamızı uygun yerlerden Yıldızbaşı batı zirvesine doğru çevirdik.hedefimizde önce batı zirvesi ardından Yıldızbaşı zirvesi vardı. Batak karda yükselmek bir hayli bizleri zorlasa da manzaranın ve ortamın verdiği olağanüstü enerji ile devam ettik. Zorlayıcı dik  yamaçları batak karda çıkarak Yıldız batı zirvesine saat 13 30 gibi ulaştık. Zirvede manzara her zamanki gibi harika ve karlarla süslenmiş haliyle bir başka güzeldi. Çağalın zirveleri, Yıldızbaşı ve Demirkazık zirveler tam karşımızda muhteşemdi. Bir saat kadar zirvede soğuk ve birazda rüzgar altında dinlendikten sonra acı biber dolmalarımızı yiyerek ve sıcak bir şeyler içerek ısınmaya çalıştık. Zamanın geç olması ve batak karda aşırı yorgunluktan dolayı Yıldızbaşı zirveyi iptal ederek geldiğimiz rotadan dönüşe geçtik. Dönüşte de bulutlar ve karlı dağların oluşturduğu manzaradan gözlerimizi alamıyorduk. Bir saat gibi bir süreyle Cımbar vadisi aşağılarına indik. devamında bir saatten kısa bir sürede Teke pınarına ulaştı. Burada akşam olmak üzere kapıyı çıkarak tekrar batmakta olan güneşin ışıklarına kavuştuk. Arpalık pınara geldiğimizde saat 18 olmuş ve hava iyice kararmıştı. Bundan sonrasını kafa lambalarımızın ışığında devam ederek iki saatten kısa bir sürede saat 19 30 gibi dağ evine ulaşarak faaliyetimizi mutlu bir şekilde bitirmiş olduk.