Coğrafi İsim

kış

Yapılan Aktivite

zirve tırmanışı

Sarıkamış şehitlerimizi hatırladığımız bu günlerde biraz olsun onların yaşadıklarını anlayabilmek için yalıtılmış ve izole bir ortamda Aladağlarda Kızılınbaşı zirveyi hedefleyerek başladığımız faaliyette anladık ki manen yüzyıl öncesindeki durumlardan gerilerdeyiz…sabah 07 30 gibi Adana dan gelen arkadaşlarımızla güneşli ama soğuk bir havada başladığımız faaliyete karlarla kaplanmış patikalardan köknar ormanları içinde 1 saat gibi bir süreyle yükselerek önce Oluksekisi yaylaya ulaştık. 2000 metrelerde güzel ve şirin bu yaylada Aladağlar bize cömert bir şekilde eşsiz güzelliklerini sunuyordu ama işler bu noktadan sonra dize kadar batan karlarla zorlamaya başlamıştı. Kuzey sırt rotasını hedefleyerek yükselmeye devam ettik…bu yıl erken başlayan yoğun kar yağışları ile çok miktarlarda kar alan Aladağlarda Oluksekisi yayladan sonra derin batak karda ilerlemek imkansız hale gelince 2400 metrelerden dönüş kararı ile bu sefer rotamızı karşımızda duran Eznevit yaylaya çevirdik…Eznevit yayla Aladağların en çok sevdiğim bölgesi diyebilirim. o kadar güzeldir ki hiç ayrılası gelmez insanın... Aladağlarda ölürsem eğer gömün beni buraya desem çok şey istemiş olur muyum acaba...tekrar emli vadisine inmeden yine güzel bir yaylada kahvaltı yaparak Oluksekisinde biraz dinlendik...yarım saat kadar bir süre sonunda tekrar başlangıç noktamıza inerek, bu sefer 2600 metrelerdeki Eznevit yaylaya doğru yükselmeye başladık...batak kar burada da bizi bir müddet sonra yormaya başladı...zorda olsa batak karda saat 16 gibi eznevit yaylaya ulaşabildik...kısa bir dinlenme ve beslenmenin ardından görüntü ve fotoğraflarımızı alarak saat 16 30 gibi dönüşe geçtik...batak kar ve manzaranın güzelliği karşısında ilerlemek zor da olsa hava kararırken orman içine indik...buradan sonra tamamen karanlık ve kafa lambalarımızın ışığında kar kaplı patikalarda bir saatten fazla süreyle aracımızın yanına ulaştık...